.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امكان اقامت موقت نوروزي در مراكز حفاظت شده مازندران

مديركل حفاظت محيط زيست مازندران از امكان اقامت موقت نوروزي در مراكز حفاظت شده اين استان خبر داد.

هرمز محمودي‌راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبريك فراررسيدن نوروز 1390 به مردم مازندران و گردشگران نوروزي بيان داشت: تلاش در مجموعه اداره كل محيط زيست مازندران بر اين است كه كه ارباب رجوع به راحتي به مديران دسترسي داشته باشند تا مشكلات آنان حل شود.

* محيط‌بانان سنگ زيربنايي در محيط زيست
وي با تاكيد بر اينكه شفاف‌سازي از اقداماتي است كه محيط زيست آن را رويكرد خود قرار داده است، خاطرنشان كرد: با وجود اينكه در نيمه دوم آذرماه امسال وارد مازندران شدم و مديركلي اين مجموعه را پذيرفتم، برآوردها به اين است كه توانستيم با دستگاه‌هاي مرتبط با محيط زيست تعامل خوبي ايجاد كنيم.
مديركل حفاظت محيط زيست مازندران از محيط‌بانان به عنوان سنگ زيربنايي در محيط زيست نام برد و افزود: پشتيباني از محيط بانان در حقيقت نگهباني از انفال و بيت‌آلمال است.

* رفتار با طبيعت بايد مسئولانه و مهربانانه باشد

محمودي راد مازندران را از استان‌هاي گردشگرپذير در سطوح شاخص برشمرد و خاطرنشان كرد: بايد تمام گردشگران و مردم به اين فكر باشند كه رفتار با طبيعت را مسئولانه و مهربانانه تدوين كنند.
وي وضعيت پسماند و زباله را در مازندران ناهنجار دانست و تصريح كرد: جداي از آلودگي، انباشت زباله در مازندران منظره بدي را ايجاد مي‌كند.
مديركل حفاظت از محيط زيست مازندران با اعلام اينكه كارگروه مديريت پسماند با محيط زيست است، اضافه كرد: امروز با دستور استاندار مازندران، 50 ميليون تومان براي امور فرهنگي در اختيار اداره كل امور اجتماعي استانداري مازندران قرار گرفت.

* كشف 4 فقره صيد غيرمجاز مرال در مازندران
وي از كشف چهار فقره صيد غيرمجاز مرال در مازندران طي روزهاي اخير خبر داد و اظهار داشت: اين متجاوزان به محيط زيست در پارك ملي پاوند و شاهدژ مازندران دستگير شدند.
محمودي‌راد در پاسخ به سوالي درباره نحوه برخورد با لاشه‌‌هاي مرال‌هاي كشف شده، گفت: اين لاشه‌ها پس از تاكسيدرمي در موزه‌ها نگهداري مي‌شوند.
اين مسئول از راه‌اندازي موزه تاريخ طبيعي و زيست محيطي مازندران در سال آينده خبر داد.

* ساختمان‌هاي محيط باني فرسوده در مازندران بازسازي مي‌شود
مديركل حفاظت محيط زيست مازندران با اشاره به فرسوده بودن ساختمان‌هاي محيط باني در مازندران از بازسازي و تعمير اين ساختمان‌ها در سال 1390 خبر داد و تصريح كرد: در سال 1390 نسبت به تعمير و بازسازي تعدادي از اين ساختمان‌ها اقدام مي‌شود.
وي از آمادگي تعدادي از پناهگاه‌ها و مراكز حفاظت شده محيط زيست مازندران براي ميزباني از گردشگران خبر داد و اضافه كرد: مراكز خشكه‌داران تنكابن، سمسكنده ساري، ميانكاله بهشهر، البرز مركزي و شمالي و شهر كياسر آماده پذيرش گردشگران هستند.

* اقامت موقت گردشگران نوروزي در مناطق حفاظت شده
محمودي‌راد از اقامت موقت گردشگران نوروزي در اين مراكز خبر داد و تصريح كرد: اين كار در صورت نياز ميسر مي‌شود.
وي ميزان توليد زباله به ازاي هر گردشگر را 800 گرم اعلام كرد و از بيش از 10 ميليون گردشگر نوروزي خواست تا در زمان حضور و اقامت در مازندران در مديريت پسماند و زباله با مديران اجرايي سفر همكاري كنند.
اين مسئول خواستار تعامل بيشتر دستگاه‌ها و مديران با رسانه‌ها شد.
مديركل حفاظت محيط زيست مازندران پيشنهاد داد؛ براي افزايش فرهنگ و ارتقاي آگاهي عمومي خيران فكرساز و فرهنگ‌ساز وارد عمل شوند.

*تجديد ميثاق با شهدا موقع سال تحويل
سيد محمود هاديان سخنگوي اداره كل محيط زيست استان مازندران نيز در اين نشست با تشكر از تعامل اصحاب رسانه مازندران با اين دستگاه در فكرسازي و انجام امور فرهنگي، اردوي راهيان نور را يكي از امور فرهنگي تاثيرگذار در نسل جوان دانست و گفت: همزمان با تحويل سال نو، بيش از 30 نفر از كاركنان حفاظت محيط زيست مازندران به همراه خانواده‌يشان سال نو را در كنار شهداي هشت سال دفاع مقدس در شهرستان خرمشهر به‌سر مي‌برند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.